Mercedes OM642 szívósor felújítás
280CDI / 320CDI / 350CDI
Az alábbi cikkszámú felújított szívósorok raktárról elérhetőek.
Előre egyeztetés szükséges!
Bal oldali szívósor cikkszámok:
- A 642 090 03 37 - A6420900337
- A 642 090 13 37 - A6420901337
- A 642 090 33 37 - A6420903337
- A 642 090 54 37 - A6420905437
- A 642 090 35 37 - A6420903537
- A 642 090 37 37 - A6420903737
Bal oldali hűtött EGR szeleppel szerelt szívósorok:
- A 642 090 27 37 - A6420902737
- A 642 090 51 37 - A6420905137
- A 642 090 70 37 - A6420907037
Bal oldali hűtött turbóval és hűtött EGR szeleppel szerelt szívósorok:
- A 642 090 65 37 - A6420906537
- A 642 090 66 37 - A6420906637
Bal oldali hűtött turbóval és külső EGR szeleppel szerelt szívósor:
- A 642 090 83 37 - A6420908337
Jobb oldali szívósor cikkszámok:
- A 642 090 11 37 - A6420901137
- A 642 090 26 37 - A6420902637
- A 642 090 32 37 - A6420903237
- A 642 090 77 37 - A6420907737
A felújítás ára: 182.000,- HUF / pár
A szívósor felújítása egy több lépcsős tisztítással kezdődik. A kopott rudazatot egyedileg gyártott, lézervágott alu rúdra cseréljük, amibe csapágyakat építünk, hogy tartósabb legyen. A lapátokat támasztó műanyag betétek helyett grafitos teflonból gyártunk új szetteket. A sérült, törött műanyag fejeket javítjuk és a megszakadt, roncsolt meneteket gyári méretre állítjuk vissza. Munkánkra garanciát vállalunk.
Az alkatrészek felújítása legtöbb esetben cserealkatrésszel megoldott. Minden esetben először el kell juttatni hozzánk a rossz alkatrészt. Annak bevizsgálsa után tudunk adni felújítottat. Amennyiben olyan alkatrészt küld ami nincs polcon felújítva, akkor a saját szívósorának javítását 2-4 munkanap alatt tudjuk megoldani.
Alvázszám alapján tudjuk a szívósorok cikkszámát azonosítani.
Mercedes-Benz OM642 szívósor
technikai leírás
⚙️ Működési elv
- A szívósorban található swirl flap lamellák szabályozzák a levegő örvénylését a hengerekben.
- Alacsony fordulaton zártabb állásban vannak → jobb nyomaték, tisztább égés.
- Magas fordulaton teljesen nyitnak → nagyobb levegőáramlás, optimális teljesítmény.
- Az aktuátor (M55 motor) mozgatja a lamellákat, és visszajelzést ad az ECU-nak a pozícióról.
🔧 Gyakori hibák és tünetek
- Lamellák letapadása korom és olajpára miatt.
- M55 motor meghibásodása (fogaskerék kopás, túlterhelés).
- Levegőszivárgás a szívósor tömítetlensége miatt.
- Tipikus hibakódok: P200A21, P2015, P20671.
- Tünetek: egyenetlen alapjárat, gyengébb motorerő, megnövekedett fogyasztás, limp mód (vészüzem).
🛠️ Diagnosztikai ellenőrzés
- OBD-II hibakód olvasás (pl. P200A, P2015).
- Élőadat figyelés: swirl flap pozíció, EGR értékek.
- Vizsgálat: lamellák kézi mozgatása, rudazat ellenőrzése.
- Ellenállásmérés az M55 motor tekercsén (gyári értékek a WIS dokumentációban).
- Xentry diagnosztikai teszt: aktuátor mozgatás ECU vezérléssel.
📌 Javítás és felújítás
- A szívósor felújítás lépései: tisztítás, rudazat csere alu rúdra, grafitos teflon betétek, műanyag fejek javítása, menetek helyreállítása.
- Csereidő: 3–5 óra (EGR hűtő és üzemanyagszűrő konzol eltávolítása szükséges).
- Cserealkatrészek: szívósor bal/jobb oldal, mozgató (M55) motor, tömítések.
🧰 Gyári nyomatékértékek (példák)
- Szívósor rögzítőcsavarok: ~15 Nm.
- EGR csatlakozás: ~10 Nm.
- Üzemanyagszűrő konzol: ~20 Nm.
(pontos értékek a Mercedes-Benz WIS dokumentációban találhatók)
🛡️ Megelőzés
- Minőségi gázolaj használata.
- Low-SAPS motorolaj (MB 229.51) előírás szerint.
- Rendszeres autópályás használat, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletet és csökkenjen a lerakódás.
- Időszakos tisztítás a szívósor és EGR rendszer karbantartásával.
✅ Összegzés
A Mercedes-Benz OM642 szívósor felújítása nemcsak a hibák megszüntetését jelenti, hanem a motor hosszú távú megbízhatóságát is biztosítja. A swirl flap rendszer kulcsfontosságú az égés hatékonyságában és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, ezért a szakszerű diagnosztika, felújítás és megelőzés elengedhetetlen.
szerző: Tábori Zoltán (szivosor.hu)
& Microsoft Copilot