Mercedes OM642 szívósor felújítás 

280CDI / 320CDI / 350CDI



A felújítás ára:  182.000,- HUF / pár

A szívósor felújítása egy több lépcsős tisztítással kezdődik. A kopott rudazatot egyedileg gyártott, lézervágott alu rúdra cseréljük, amibe csapágyakat építünk, hogy tartósabb legyen.  A lapátokat támasztó műanyag betétek helyett grafitos teflonból gyártunk új szetteket. A sérült, törött műanyag fejeket javítjuk és a megszakadt, roncsolt meneteket gyári méretre állítjuk vissza. Munkánkra garanciát vállalunk.

Az alkatrészek felújítása legtöbb esetben cserealkatrésszel megoldott. Minden esetben először el kell juttatni hozzánk a rossz alkatrészt. Annak bevizsgálsa után tudunk adni felújítottat. Amennyiben olyan alkatrészt küld ami nincs polcon felújítva, akkor a saját szívósorának javítását 2-4 munkanap alatt tudjuk megoldani.

Alvázszám alapján tudjuk a szívósorok cikkszámát azonosítani.

Az alábbi cikkszámú felújított szívósorok raktárról elérhetőek.

Előre egyeztetés szükséges!

Bal oldali szívósor cikkszámok:

  • A 642 090 03 37 - A6420900337
  • A 642 090 13 37 - A6420901337
  • A 642 090 33 37 - A6420903337
  • A 642 090 54 37 - A6420905437
  • A 642 090 35 37 - A6420903537
  • A 642 090 37 37 - A6420903737

Bal oldali hűtött EGR szeleppel szerelt szívósorok:

  • A 642 090 27 37 - A6420902737
  • A 642 090 51 37 - A6420905137
  • A 642 090 70 37 - A6420907037

Bal oldali hűtött turbóval és hűtött EGR szeleppel szerelt szívósorok:

  • A 642 090 65 37 - A6420906537
  • A 642 090 66 37 - A6420906637

Bal oldali hűtött turbóval és külső EGR szeleppel szerelt szívósor:

  • A 642 090 83 37 - A6420908337

Jobb oldali szívósor cikkszámok:

  • A 642 090 11 37 - A6420901137  
  • A 642 090 26 37 - A6420902637
  • A 642 090 32 37 - A6420903237
  • A 642 090 77 37 - A6420907737


Mercedes-Benz OM642 szívósor 

technikai leírás


⚙️ Működési elv

  • A szívósorban található swirl flap lamellák szabályozzák a levegő örvénylését a hengerekben.
  • Alacsony fordulaton zártabb állásban vannak → jobb nyomaték, tisztább égés.
  • Magas fordulaton teljesen nyitnak → nagyobb levegőáramlás, optimális teljesítmény.
  • Az aktuátor (M55 motor) mozgatja a lamellákat, és visszajelzést ad az ECU-nak a pozícióról.

🔧 Gyakori hibák és tünetek

  • Lamellák letapadása korom és olajpára miatt.
  • M55 motor meghibásodása (fogaskerék kopás, túlterhelés).
  • Levegőszivárgás a szívósor tömítetlensége miatt.
  • Tipikus hibakódok: P200A21, P2015, P20671.
  • Tünetek: egyenetlen alapjárat, gyengébb motorerő, megnövekedett fogyasztás, limp mód (vészüzem).

🛠️ Diagnosztikai ellenőrzés

  1. OBD-II hibakód olvasás (pl. P200A, P2015).
  2. Élőadat figyelés: swirl flap pozíció, EGR értékek.
  3. Vizsgálat: lamellák kézi mozgatása, rudazat ellenőrzése.
  4. Ellenállásmérés az M55 motor tekercsén (gyári értékek a WIS dokumentációban).
  5. Xentry diagnosztikai teszt: aktuátor mozgatás ECU vezérléssel.

📌 Javítás és felújítás

  • A szívósor felújítás lépései: tisztítás, rudazat csere alu rúdra, grafitos teflon betétek, műanyag fejek javítása, menetek helyreállítása.
  • Csereidő: 3–5 óra (EGR hűtő és üzemanyagszűrő konzol eltávolítása szükséges).
  • Cserealkatrészek: szívósor bal/jobb oldal, mozgató (M55) motor, tömítések.

🧰 Gyári nyomatékértékek (példák)

  • Szívósor rögzítőcsavarok: ~15 Nm.
  • EGR csatlakozás: ~10 Nm.
  • Üzemanyagszűrő konzol: ~20 Nm.
    (pontos értékek a Mercedes-Benz WIS dokumentációban találhatók)

🛡️ Megelőzés

  • Minőségi gázolaj használata.
  • Low-SAPS motorolaj (MB 229.51) előírás szerint.
  • Rendszeres autópályás használat, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletet és csökkenjen a lerakódás.
  • Időszakos tisztítás a szívósor és EGR rendszer karbantartásával.

✅ Összegzés

A Mercedes-Benz OM642 szívósor felújítása nemcsak a hibák megszüntetését jelenti, hanem a motor hosszú távú megbízhatóságát is biztosítja. A swirl flap rendszer kulcsfontosságú az égés hatékonyságában és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, ezért a szakszerű diagnosztika, felújítás és megelőzés elengedhetetlen.



szerző: Tábori Zoltán (szivosor.hu)

& Microsoft Copilot