OPEL 1.2 / 1.4 szívósor

(Z12XEP - Z14XEP)


A felújítás ára: 98.000,- HUF

A szívósor saját alkatrészeinek átalakítása mellett egyedileg gyártott alkatrészek, tömítések és csapágyak kerülnek beépítésre. A szívósor teljeskörű tesztelésen esik át a javítás után. Az egységek működését és a tömítettséget is ellenőrizzük. Munkánkra egy év garanciát vállalunk. 

Csere alkatrésszel azonnal, polcról tudunk segíteni.  


A szívósoron a következő cikkszámok szerepelhetnek:    

GM 55559829 / 55354364 / 55557906 / 55557907 stb...

Különböző szívósorok minimális eltéréssel. Egyeztetést követően biztosan az autójához való alkatrészt adjuk. 


Hogyan juthat felújított szívósorhoz? 


  1. ha elhozza az alkatrészt, akkor azonnal adunk kész cseredarabot, így 98.000,- forint.
  2. ha elküldi a szívósort és az délelőtt megérkezik hozzánk, akkor még aznap tudjuk visszaküldeni a cserealkatrészt. Így az ár 98.000,- + 6.000,- forint utánvétes csomagküldés. 
  3. elküldhetjük előre is a felújított alkatrészt. Ebben az esetben a 98.000,- forintos felújításon és a 6.000,- forintos utánvétes csomagküldésen kívül 50.000,- forint betéti díjat számolunk fel, amit az Ön alkatrészének beérkezését és bevizsgálását követően tudunk visszautalni.
  4. amikor kiszerelték az alkatrészt egyeztetünk és tudunk küldeni csere csomagot. Vagyis a GLS másnapra kiviszi a felújított szívósort és elhozza a kiszereltet. Ezt akkor tudjuk még aznap teljesíteni, ha a rendelés 12-óra előtt beérkezik. Ebben az esetben a kiszerelt alkatrészről fényképet kell kapnunk! Érdemes a szerelővel egyeztetnünk, hogy pontosan hogyan tudjuk ezt kivitelezni. Így 98.000,- forint javítási- és 9.000,- forint oda-vissza csomagküldési költséggel kell számolni.
  5. az alkatrészek ki- és beszerelését is meg tudjuk oldani. 2-3 óra alatt elkészül az autó. Ebben az esetben 98.000,- forint felújítási, 32.000,- forint szerelési és tömítés költséggel kell számolni. Azaz összesen 130.000,- forint.

Ha a ki- és beszerelést nem mi végezzük, akkor is tudunk tömítés készletet adni, ami 9.500,- forint és külön kell kérni. Ez tartalmazza a szívósor, a fojtószelep és az EGR cső tömítést.

Csomagküldés előtt kérjük olvassa el az erre vonatkozó leírásunkat: SZÁLLÍTÁS/CSOMGKÜLDÉS

További részletekért kérem keressen minket telefonon!

Minden esetben előre egyeztetés szükséges!


Bővebb technikai leírás

Az Opelnél Twinport névre keresztelt megoldás lényege, hogy alacsony fordulaton a hengerenkénti két beömlő csatorna egyikét egy úgynevezett örvénylapáttal (Flap) elzárjuk. Ez ennél a típusnál a lapátokon lévő furatok miatt csak részleges zárást jelent, ami a zárt csatornában képződő lerakódás megakadályozása miatt van.  A beáramló levegő így felgyorsul, az égéstérbe érkezve örvényt kelt, ezzel javítva az égés minőségét. Így teljesítmény növekedés érhető el alacsony fordulaton. Ahogy nő a fordulatszám, úgy nő a beáramló levegő mennyisége és egy ponton túl már kevés lenne az egy beömlő, ezért a rendszer kinyitja a lapátokat. Ez a gyorsítás mértéke, a fordulatszám és terhelés függvényében történik . 


A szívósor alkatrészei műanyagból készülnek és a sok mozgás (nyitás-zárás) miatt a surlódó felületek elkopnak. Ez elsősorban zörgő hangot fog produkálni ami alapjáraton remekül hallható, de nem mindig egyértelműen azonosítható. Az alkatrészek akár teljen el is kophatnak és eltörhetnek. Ilyenkor az adott lapát már nem fogja elzárni a beömlő csatornát, ami azt eredményezi hogy eltérés lesz a rendszerben hengerenként. Ez okozhat sokféle hibát. Lehet akár egyenetlen járás is.


Ahogyan a látható alkatrészek kopnak, úgy a nem látható helyeken is tud ez gondot okozni. A helyén lötyögő lapátfej mellett fals levegőt szív a motor, ami az égés, ill. keverékképzés minőségére van hatással. Hosszú távon a koromlerakódás mértékét növeli. 

A korom a kipufogó rendszerből az EGR szelep által szabályozva az EGR csövön keresztül jut vissza a szívósorba. Az EGR cső az EGR szeleptől kanyarodik bele a szívósorba úgy, hogy a beáramló kipufogó gáz minél jobban el tudjon keveredni a beáramló levegővel. Ennél a típusnál közvetlenül a fojtószelep alatt keveredik, így ezen is jelentős mértékű lerakódás képződik. Ha az EGR szelep meghibásodik, azaz az nem zár el teljesen, akkor előfordulhat hogy a túl sok kipufogó gáz megolvasztja a szívósort a fojtószelep alatt. Egyszerűen kilyukad. Ez az ERG szelep helyes működése mellett is előfordulhat, ha a kipufogó rendszer el van dugolva. Ekkor a túl magas kipufogó nyomás miatt fog túl sok kipufogó gáz áramlani az EGR renszeren keresztül a szívósorba.  


2005 második feléig a szívósorokat jeladóval szerelték. Ennek feladata a mozgató rudazat megfelelő működésének figyelése volt. Egy a mozgató rúdba integrált mágnes pozícióját figyeli egy szenzor (HAL jeladó). Ezt a jeladót elhagyták 2005-ben valószínűleg azért, mert ez nem jelzett hibát egészen a rendszer teljes széteséséig. 


Egy egészen érdekes, rejtett hiba is van ebben a szívósorban. A szelepfedélről egy gumi kartergáz cső megy a szívósorra, ami a tankszellőztető szelep alatt csatlakozik egy műanyag csonkra. Ennek a csonknak az alján egy mindössze 2mm-es furat van kialakítva. A lényege az volna, hogy a szívósorban keletkező szívó hatást kihasználva egy minimális "vákuumot" teremtsen a motorblokkban ezzel előzve meg a nem kívánt  olajszivárgást. Ez a furat a koromlerakódás miatt minden esetben el van dugulva. De a mérete is nagyon fontos, mert ha nagyobb lenne, akkor túlzott "vákuumot" teremtene a motorblokkban, ami magas olajfogyasztással és fals levegő szívással járna. Vagyis alapjában véve egy jó gondolat a mérnökök részéről, de mivel az EGR cső a szívósorba vezeti vissza a kipufogó gáz egy részét, így a lerakódás garantált és emiatt ez nem tud működni. A szívósor tisztítása után ez is visszanyeri eredeti funkcióját, de hozzá kell tennem hogy csak addig, amíg a lerakódás újra el nem tömíti. 



A szívósorok szinte minden hibáját tudjuk javítani, kivéve ha hengengerfej, illetve szelpzárási hiba miatt az elolvad. Megnehezíti, vagy ellehetetleníti a javítást ha előttünk már "mókolták" javítgatták az alkatrészeket. Ezekben az esetben is tudunk segíteni, de a károsodás mértékének megfelelően felárat számolunk..